mitt 2008

Mitt 2008 började i slussen, mycket fyrverkier, champange och vi var glada. Resten var skit rent ut sagt. Mycket folk, fylla och långt att gå i höga klackar. Jag bestämde mig för att aldrig fira nyår i slussen igen, vilket jag heller aldrig kommer göra..

Senare i Januari var min farfars begravning, det som var jobbigast under hela 2008. Jag har inte glömt, men jag har gått vidare. För min farfar var endå en person som betydde väldigt mycket för mig.

Tiden fortsatet gå och på sportovet tog jag och carro ledigt från stockholm och åkte ner till skåne. Försenngar på tågen & vi fick åka via göteborg istället. Resan er tog sju timmar, och vi träffade två tjejer på vägen som vi senare blev vänner med.

Vi kom hem igen, och under den här tiden festade jag mycket med jennifer, becca och josse. Hade även "fester" här hemma, som inte alltid slutade så lyckat.. Eller egentligen var det ingenting som hände, utan jag var nog bara lite orolig.

på påsklovet åkte min familj, carro & eliin till Idre. Där var vi en vecka och vi hade hur kul som helst. Lärde känna Niklas & Viktor som bodde i Enköping.

När jag kom hem fick jag mitt första riktiga jobb, om man nu kan kalla det för "riktigt".. mcdonalds i fridhemsplan, tillsammans med vinita. Och visst gick det bra, efter ett tag var vi väl grymma i kassan och så..

Jag och carro åkte ner till enköping en helg, där hände det saker som stannar där.. Haha.

Min lillasyster skulle tävla i SM och vi åkte till Danmark, Jennifer följde med. Vi var inne i köpenhamn över dagen och vi tog en öl på en irlöndsk uteservering, vi visste inte att vi skulle spendera mer tid där.. I danmark var det kul, för det var 16 års gräns och vi köpte med oss massor med dricka hem till sverige.

Det blev skolavslutning, och vi var nog fulla redan på morgonen. Sedan satt i på min balkong och krökade, det regnade och var skitväder. Men tillslut blev det sol och vi spenderade resten av dagen med carros klass. Invigde sommarlovet med bad på långholmen, fotboll och annat.. Dock hade dagen börjat för tidigt, likaså slutade den för tidigt.

Sommaren fortsatte och det var väl bara en sak som fanns - alkohol. Jag vet iinte hur många gånger jag sjukanmälde mig på jobbet för att jag var bakis, fyfan alltså haha.

I mitten av sommaren åkte jag & carro ner till skåne igen, var på tivoli i köpenhamn och drack strawberry dauqiris(säkert felstavat..) kom hem till stockholm och åkte på en 48 timmars kryssning till finland. Träffade roliga killar, drack för mycket och bytte bort mitt armband mot en spanskflagga. 

När vi kom hem kom det bästa på hela sommaren, jag & jennifer, erica, sarah & hannah hade bokat resa till danmark i tre nätter. Var är för tredje gången på bara några månader. Bodde på ett billigt hotell som förvånadsvärt var riktigt fint. Vi hittade till den irländska puben igen, där det spelades livemusik varje kväll. Och det blev vårt stammis ställe för alla kvällar. VI hade turen att åka under den finaste veckan, det var strålande sol varje dag.. Så vi hann även med massor med sol & bad.

Resten av sommaren fortsatte, och eftersom vi hade vari i danmark hade vi mycket alkohol med oss hem. Och jag, christina och sarah var ensamma hemma. Resten av sommarlovat var skitbra, även om vädret var dåligt hade jag kul tillsammans med alla tjejer. Och sedan sa jag upp mig på donken också, det var väl det bästa.

Skolan började, jag fyllde 17 år och hade middag. Inte mycket hände, förutom vårt festande varje helg.. På höstlovet kom en kompis från göteborg upp till mig & carro. Vi utforskade bland annat den fina atmosfären på djurgården haha.

Det fanns nu bara en sak jag längtade till, och det var Miami. Och tillslut vart det december. Den resan var  underbar och og det finaste stället jag varit på. Men hemresan var ju inte lika rolig, vi landade försent på arlanda, 21.30. Jag åkte direkt till min fest, och där slutade 2008.


Kommentarer
Postat av: Carro

Den vackra atmosfären på djurgården hahaha

2009-01-16 @ 15:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0