när växte vi upp så fort?

Om mindre en ett år så fyller jag arton, de flesta av mina vänner fyller 18 mars, januari och dom längtar verkligen. Jag har längtat som jag vet inte vad tills den dagen jag är arton, då jag kan gå på krogen, köpa cigaretter vart som helst, ta körkort, rösta och åka utomlands utan mina föräldrars tillåtelse. Men sen då? När vi har gått ut gymnasiet, då vi ska hitta en egen lägenhet, hitta ett bra jobb, betala skatt, betala alla våra räkningar, ta lån, köpa mat och betala pengar för att gå till läkaren.
Vi kan ju bara drömma om tre månaders ledighet på sommaren och bara göra vad vi vill.

Jag har ångrat mig, jag vill vara 17. Tror nog att det är den bästa åldern, förutom att jag inte får köra bil och gå ut på krogen. Men jag lider inte av det. Jag bor i en lägenhet där jag inte betalar en krona, jag får middagen serverad varje dag, jag har långa sommarlov och lov veckor, behöver inte jobba. Det enda jag behöver tänka på är skolan, sedan kan jag leva som jag vill. Och även om jag inte får bestämma över mig själv i vissa lägen så har jag det bra. Jag har inga speciella regler för när jag ska vara hemma och si & så.. Jag kan dricka alkohol och köpa cigaretter även om jag är 17. Och tro mig, även om det är skönt att vara arton så överväger nackdelarna, hellre 17 och inte göra ett piss än att få gå ut på krogen och dricka öl som kostar 50 spänn mer än vad jag köper en öl för idag. 

Allt har gått så jävla fort, vad hände med tiden då jag var tretton? När jag snodde allt jag ägde från HM, då jag kunde skolka från skolan utan konsekvenser, då vi smet in på biosalonger och tittade på filmer gratis, då våra fredagskvällar spenderades med att hänga ute i hökarängen och sedan sova över hos varandra. Då vi ljög för våra föräldrar och sa att vi var hemma hos en kompis och tittade på film, då vi egentligen var ute och krökade. Då kan vi prata om att inte behöva tänka på någonting. 

Tiden gick så fort, och snart sitter jag i min villa på landet med fyra äckliga skrikiga ungar och en man som är otrogen. Vad hände på vägen? Jag vill alltid vara tonåring..


Den tiden vi såg ut såhär var nog den bästa tiden...
en låt som passar kan ni också få =)
http://www.youtube.com/watch?v=T6YiucVhFBc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0