aligatorer i everglades

Nu är jag hemma igen. Blev ingen shopping. Men ni ska få höra på något coolt.

Vi åkte bil ut till everglades, tog väl en timme ungefär. Där vi fick åka flygbåt genom träskmarkerna, var rätt läskigt faktiskt med tanke på att det liksom bor aligatorer där. Efter tio minuter fick vi gå i "land" på en liten, liten indian ö. Det var som en stor brygga, gjord av tunna träplankor och det låg några små hyddor på. Det som var läskigt var att gå på dessa bryggor, eftersom trät var så gammalt och tunt. Där såg vi minst fem aligatorer. Hur stora som helst, jag var livrädd haha.
Och en kille som jobbade med att köra båtarna gick ner till en aligator och fick den att öppna munnen, och han tog ett kort på den med min kamera, Häftigt som fan, jag lovar. Jag har en film och bilder som ni ska få se när jag kommer hem. It was niiice.

Nu ska jag äta middag här på hotell rummet, kyckling och chips hehe.. Sedan ska vi ner och bada bubbelpool och dricka drinkar. Har massa gratis drinkbiljetter som vi vann på en tävling här på hotellet för några dagar sedan. Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0